martes, 20 de abril de 2010

II RAID CATALUNYA CENTRAL - CRONICA FEEC

El passat dissabte 17 d’abril es va disputar la segona prova de la Copa Catalana de Raids d’Esports de Muntanya de la FEEC, el Raid Catalunya Central, organitzat pel Centre Alpí Gironella i l’equip de raids 2.0 COB. Els raiders van poder participar tant en les categories Copa Catalana, Elit o Open. En la sortida, a la mateixa localitat de Gironella (Berguedà), els equips participants de la Copa Catalana (90 km i 4.000 m de desnivell positiu) van agafar la BTT per fer una secció de 12 km fins a Pedret, on van començar el tram a peu que els va conduir fins a la presa del pantà de la Baells on els esperaven els caiacs per anar fins a Vilada. Allà van desembarcar dels caiacs per creuar el pantà per mitjà d’unes plataformes, que els van deixar a l’entrada d’un camí que els portaria fins el serrat del Migdia, Sant Miquel de les Canals i la tornada al pantà, on anirien a buscar una altra vegada les plataformes, tot creuant un pont de mico. A continuació els equips es van tornar a embarcar als caiacs per anar fins el pont de la Baells, on es van haver d’enfrontar a una espectacular prova de remuntar i rapelar per cordes. A continuació van tornar al caiac fins a la presa i tot seguit van baixar a peu fins a Pedret. Seguidament arribaria la secció més exigent del raid: 25 km en BTT fins a la Font Negra, tot passant per la Figuerassa i el santuari de Corbera. A la Font Negra els equips van agafar els patins per pujar fins a Queralt, on van fer un trekking per pujar altra vegada a les bicis i retornar fins a Gironella, on els esperava un espectacular ràpel per la torre del Rellotge de la Vila. Per altra banda, en la categoria Open (50 km i 1.000 m de desnivell positiu), els equips van començar a les 10 h, amb una secció d’orientació urbana; tot seguit els va tocar un tram de BTT fins a Pedret , on van haver de fer un recorregut a peu pels voltants de Sant Quirze de Pedret fins arribar a la presa de la Baells per fer la secció de caiac i finalment tornar a Gironella en BTT, on també van haver d’enfrontar-se al ràpel.