miércoles, 7 de julio de 2010

WIAR 2010

Aquest cap de setmana també vam participar al raid WIAR on 25 equips formats només per noies van realitzar un circuit de 80 km i 2600 metres de desnivell positiu en el que es realitzaven diferentes disciplines com natació.., patins en linia, btt, cursa a peu, tir amb arc, tirolina, etc.
La Marga Arbós del Borges Trail i la Meritxell Vives del Cambrils Raid Team hi vam participar juntament amb el Sergi que ens va fer d'assistència i de fotògraf.
El dia va començar a les 10:00 hores NEDAT uns 400 metres al llac de Puigcerdà on hi havia diversos aspectadors fins i tot d'aquàtics..

Va continuar amb una orientació urbana i en acabar aquesta es van agafar les bicicletes fins a Guils de Cerdanya. Aqui ja una urbanització inexistent al mapa va fer perdre'ns una mica pero vam aconseguir torbar totes les balisses.

A Guils de Cerdanya ens esperava l'assistència que ens va recollir les bicicletes i les havia de pujar fins a una estació d'esqui de fons. En aquesta secció la orientació va ser força dificil fent que nomes 4 equips fossin capaços de trobar una balissa intermitja ( nosaltres no vam aconseguir-ho..) i fent que es perdés força temps.

El següent tros de btt era curtet pero matón només uns 30 minuts de pujada continua fins arribar al lloc on s'iniciava la secció llarga de treking en la que es pujava al cim del Puigpedrós ( 2914 metres!), donada l'hora que era aquesta secció la vam retallant fent només dues de les balisses i corrent pels fantastics camins del pirineu passant per llacs i el refugi de Malniu.

Vam tornar a agafar les bicis i el que havia de ser la baixada en bicicleta buscant diverses balises es va convertir en una secció força més dura de l'esperdada havent-nos de deixar una de les balisses i baixant per la carretera per entrar en temps al següent control canvi a Ger.

Per fi vam poder abandonar les bicicletes i ara ja començarem el que havia de ser la última etapa, d'uns 13 quilometres, uns 5 quilòmetres de cursa a peu per un corriol amb el patins en linia penjats a la motxilla ( és el millor per l'esquena els copets de les rodes a cada pas..) després d'aquests 5 km es feia una tirolina a un rierol i es pujava fins un poblet on per fi podiem posar-nos els patins als peus durant uns 8 km per una carretereta que pujava fins a Alp.

A Alp env van donar l'últim mapa una orientació urbana amb preguntes amb la que es va acabar el raid unes 10 hores després d'haver començat i força cansades. Al final un vuitè lloc en el raid WIAR més dur dels ultims anys en el que l'estretegia ha estat clau donada la duresa i dificultat que han fet que només un equip el Casall format per la Gemma Arro i la Núria Picas fos capaç de realitzar tot el recorregut. La valoració final ha estat fantàstic amb molta varietat de proves i sobretot els paissatges de la Cerdanya i l'alta muntanya, per repetir.